Skälla ut reklam – en storm i ett vattenglas?

För ett tag sedan skrev jag ett kort och smått sarkastiskt inlägg om reklamen för en app, och det var inte bara jag som reagerade. Expressen kontaktade även mig. Resultatet ser ni här.

Jag fick en (om än välmenande) kommentar om att vi skapat en storm i ett vattenglas. Och jag förstår precis vad personen menar, och vad alla andra som tycker att jag drar saker för mycket till sin spets. Även Liselotte har fått sådana reaktioner. Och som sagt, jag förstår faktiskt att det kan uppfattas så, och det kanske vi gör på ett sätt. Men samtidigt så handlar det väldigt sällan om en enstaka, isolerad sak, även om det är just den vi diskuterar för tillfället. Det handlar om att alla enstaka saker tillsammans bidrar till attityder och beteenden som i längden blir skadliga för individer – och för folkhälsan.

Det kanske är en storm i ett vattenglas många gånger, men det pågår till högsta grad även en storm utanför vattenglaset. Att Expressen, som tyvärr annars ofta bidrar till de ohälsosamma budskap som jag försöker uppmärksamma, skriver om detta tycker jag är toppen.

app, träning, expressen, media,
Skälla ut reklam – en storm i ett vattenglas?

4 kommentarer

  1. Pingback: Den heliga hetsen - Att våga ifrågasätta en folkhälso(?)rörelse | Liselotte Melander

  2. Pingback: Därför luras vi att köpa mirakelprodukter – och så kan vi undvika det | Johanna Arogén

  3. Pingback: ”Fet” är inte en känsla – inte ens på Facebook | Johanna Arogén

  4. Pingback: Krönika: ”Det är helheten som skapar hetsen” | Livskick

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *