American Apparel gör om och gör rätt!

Klädföretaget American Apparel genomför förändringar i sin marknadsföring, och det var verkligen på tiden.

I ett offentligt dokument kallat ”Chaotic to Iconic,” har företaget redogjort för sina framtidsmål vad gäller marknadsföringen, som ska förbättra deras varumärke (ni vet, de har ju fått en hel del kritik för sina tidigare kampanjer – deras tidigare VD har dessutom anklagats för sexuella trakasserier).

Tidigare (se här):

  • Nakenhet och uppenbara sexuella anspelningar
  • Olämpliga sexuella ställningar
  • Stötande för många

Nu:

  • Självsäkra och naturligt vackra mellan 16-60 [år]
  • Mångsidig etnicitet
  • Fortfarande naturligt [utseende] utan smink och retuschering
  • Andan handlar inte om ålder utan om engagemang, individualism och självförverkligande
  • AA är ett inkluderande varumärke
  • Inspirerar för att vem som helst kan vara vacker nog att vara en modell

americanapparel

Jag gillar verkligen att företag lyssnar på och tar till sig av kritik. Det visar att det är vi konsumenter som har makten och att vi kan skapa den värld vi vill ha. Hoppfullt och positivt, tycker jag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *